سایت ساز یوتاب
بستن
img
img
img
img
همین حالا سایت خود را با این قالب بسازید
menusearch
sadra.utabweb.com

آیا دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گوشی‌ها واقعا تفاوتی ایجاد می‌کنند؟

جستجو
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲:۵۴:۴۶
۱۳۹۸/۷/۱۰ چهارشنبه
(0)
(0)
آیا دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گوشی‌ها واقعا تفاوتی ایجاد می‌کنند؟
آیا دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گوشی‌ها واقعا تفاوتی ایجاد می‌کنند؟

روزبه‌روز به شمار گوشی‌های مجهز به دوربین ۶۴ مگاپیکسلی افزوده می‌شود. در هفته‌های اخیر، گوشی‌هایی مانند Realme XT، شیائومی ردمی نوت ۸ پرو و ویوو نکس ۳ با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی GW1 سامسونگ معرفی شده‌اند و همانطور که دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی به‌سرعت بازار گوشی‌ها را قبضه کردند، همین اتفاق برای دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی در حال تکرار شدن است.

 

در این مطلب قصد داریم دوربین ۶۴ مگاپیکسلی Realme XT را با یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مقایسه کنیم؛ باید خاطرنشان کنیم که سنسور جدید سامسونگ اساسا همان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است که فقط بزرگ‌تر شده؛ در اندازه پیکسل‌ها و فیلتر استفاده شده شاهد تفاوتی نیستیم و فقط تعداد بیشتری از پیکسل‌ها در سنسور موردنظر تعبیه شده‌اند. همانطور که سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی به‌صورت پیش‌فرض با فناوری ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کنند، دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی هم در اصل برای ثبت عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی طراحی و ساخته شده‌اند. البته اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید عکس‌های مبتنی بر رزولوشن کامل را ثبت کنید.

 

برای مقایسه، از Realme 5 Pro استفاده می‌کنیم که از همان تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۲ بهره می‌برد و این یعنی حداقل بر روی کاغذ و از لحاظ پردازشی، تقریبا با توان یکسانی سروکار داریم. گوشی Realme 5 Pro از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سونی استفاده می‌کند و گوشی XT مجهز به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ است.

در ضمن باید بگوییم هیچ‌کدام از این دو گوشی یک پرچم‌دار محسوب نمی‌شوند و به همین خاطر در وهله اول نباید انتظار ثبت عکس‌های فوق‌العاده‌ای را داشته باشیم. Realme XT در هند با قیمت حدود ۲۲۵ دلار به فروش می‌رسد و قیمت Realme 5 Pro حدود ۲۰۰ دلار است. اما در هر صورت این سنسور ۶۴ مگاپیکسلی به‌زودی به گوشی‌های گران‌قیمت راه پیدا می‌کند و بررسی عملکرد آن در گوشی‌های مقرون به صرفه می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار دهد.

 

اول از همه، در ادامه می‌توانید عکس ثبت شده با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در محیط بیرونی در شرایط نوری مناسب را مشاهده کنید که با این کار می‌توان میزان ثبت جزییات سنسور را بررسی کرد.این عکس در حالت ۱۶ مگاپیکسلی ثبت شده است.