سایت ساز یوتاب
بستن
img
img
img
img
همین حالا سایت خود را با این قالب بسازید
menusearch
sadra.utabweb.com

خاصیت روغن نارگیل

جستجو
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۹:۳:۴
۱۳۹۸/۲/۲۱ شنبه
(3)
(0)
خاصیت روغن نارگیل
خاصیت روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از معدود خوراکی‌هایی است که می‌توان آن را در دسته سوپرفودها قرار داد. سوپرفود یا ابر غذا به آن دسته از مواد غذایی گفته می‌شود که تاثیر زیاد روی سلامتی مصرف کننده دارند. ترکیب منحصربه‌فرد اسید‌های چرب روغن نارگیل می‌تواند تاثیر مثبتی روی سلامتی شما داشته باشد. خواص روغن نارگیل خوراکی شامل کمک به لاغری، عملکرد بهتر مغز و فواید شگفت‌انگیز متعدد دیگر است. حتی بدون مصرف خوراکی هم می‌توان از فواید روغن نارگیل برای پوست و مو بهره‌مند شد. خواص روغن نارگیل برای پوست و مو کمتر از خواص خوارکی آن نیست. در اینجا ۱۰ خاصیت روغن نارگیل را معرفی می‌کنیم که از نظر علمی ثابت شده‌اند.

 

روغن نارگیل

 

روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع سالمی است که تاثیر آن‌ها با اکثر چربی‌های موجود در رژیم غذایی شما تفاوت دارد.

این چربی‌ها می‌توانند چربی‌سوزی را افزایش دهند و انرژی بدن و مغز شما را به سرعت تامین کنند. این چربی‌ها همچنین می‌توانند میزان کلسترول خوب (HDL Cholesterol) را در خون افزایش دهند که تاثیر آن در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ثابت شده است.

اکثر چربی‌های موجود در رژیم غذایی از نوع «تری‌گلیسرید با زنجیره بلند» (long-chain triglycerides) است، ولی روغن نارگیل چربی‌هایی دارد که با نام «تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط» (medium-chain triglycerides) شناخته می‌شوند. یعنی طول زنجیره‌ی این اسیدهای چرب از اکثر چربی‌های دیگر کوتاه‌تر است.

این نوع چربی‌ها پس از مصرف مستقیما به سمت کبد می‌روند. کبد این چربی‌ها را یا به عنوان یک منبع انرژی سریع استفاده یا آن‌ها را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتون‌ها (Ketone) تبدیل می‌کند.

کتون‌ها می‌توانند فواید بسیار مهمی برای مغز داشته باشند. محققان در حال تحقیق روی کتون‌ها به عنوان درمانی برای آلزایمر، صرع و دیگر بیماری‌ها هستند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر