سایت ساز یوتاب
بستن
img
img
img
img
همین حالا سایت خود را با این قالب بسازید
menusearch
sadra.utabweb.com

چند سوپرفود طبیعی که به معنی واقعی برای سلامتی مفیدند

جستجو
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۸:۲۴:۳۵
۱۳۹۷/۳/۱ سه شنبه
(0)
(0)
چند سوپرفود طبیعی که به معنی واقعی برای سلامتی مفیدند
چند سوپرفود طبیعی که به معنی واقعی برای سلامتی مفیدند

خوراکی‌های زیادی وجود دارند که هم سالم و هم خوشمزه‌اند. اگه بشقابمان را با میوه‌ها، سبزیجات، گوشت باکیفیت و غذاهای کامل پر کنیم، وعده‌هایی رنگارنگ‌، هیجان‌انگیز و سالم خواهیم داشت. در این مقاله لیست غذاهای سالم را به شما معرفی می‌کنیم. چند سوپرفود طبیعی با ارزش غذایی بالا که واقعا برای سلامتی مفیدند. توصیه می‌کنیم خواص این مواد خوراکی مفید را بشناسید و از آن‌ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

 

آنتی هیستامین طبیعی

 

میوه‌ها
میوه‌ها در صدر لیست غذاهای سالم قرار دارند. اضافه کردن این خوراکی‌های خوشمزه و مغذی به رژیم غذایی بسیار ساده است چرا که آماده‌سازی آن‌ها کاری ندارد.

۱. سیب
سیب سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های متعدد است. سیب بسیار سیرکننده و یک گزینه‌ی عالی برای میان‌وعده و هنگام گرسنگی است.

۲. آووکادو
آووکادو با میوه‌های دیگر متفاوت است، چرا که به جای کربوهیدرات میزان زیادی از چربی‌های مفید دارد. وجود همین چربی در آووکادو است که این بافت کرمی و نرم را به آن می‌دهد. میوه‌ی آووکادو همچنین حاوی میزان زیادی، فیبر، پتاسیم و ویتامین C است.

۳. موز
موز در صدر منابع دریافت پتاسیم قرار دارد. علاوه بر این سرشار از ویتامین B6 و فیبر است. خوشبختانه همیشه به اندازه یک موز در کیف هر کس جای خالی هست.

۴. بلوبری
نه‌تنها خوشمزه و خوشبو است، بلکه منبع بسیار خوبی برای دریافت آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود.

۵. پرتقال
همه پرتقال را به دلیل وجود حجم زیادی از ویتامین C در آن می‌شناسند. اما این میوه از خانواده‌ی مرکبات، علاوه بر ویتامین C حاوی فیبر و آنتی‌اکسیدان است.

۶. توت فرنگی
توت فرنگی سرشار از مواد مغذی است و در عین حال کالری و کربوهیدرات کمی دارد. توت فرنگی همچنین حاوی ویتامین C، فیبر، و منگنز است و جزو خوشمزه‌ترین خوراکی‌های دنیا محسوب می‌شود.

میوه‌های مفید دیگر
دیگر میوه‌هایی که سوپرفود محسوب می‌شوند شامل گیلاس، انگور، گریپ فروت، کیوی، لیمو، انبه، طالبی، زیتون، هلو، گلابی، آناناس و تمشک است.

 

 

آنتی هیستامین طبیعی

 

 

گوشت ها و پروتئینی ها

گوشت تازه‌ای که به صورت ملایم پخته شده باشد، یکی از مقوی و مغذی‌ترین غذاهایی است که می‌توانید بخورید.

۷. تخم مرغ
تخم مرغ در لیست غذاهای سالم یکی از مغذی‌ترین خوراکی‌ها محسوب می‌شود. در گذشته به دلیل میزان کلسترول بالا، دید بدی به تخم مرغ پیدا کرده بودند. اما تحقیقات جدید نشان داد تخم مرغ بی‌خطر و مفید است.

۸. فیله گاو
گوشت فیله گاو یکی از بهترین منابع جذب پروتئین با درصد زیادی بایو‌اکتیو آهن است. اگر رژیم کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک یا رژیم اتکینز دارید، می‌توانید از قسمت‌های چرب‌تر فیله استفاده کنید.

۹. سینه مرغ
میزان چربی و کالری در سینه مرغ پایین است اما پروتئین و ارزش غذایی بالایی دارد. همانطور که گفتیم، در صورتی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید می‌توانید قسمت‌های چرب‌تر سینه مرغ را برای مصرف انتخاب کنید.

۱۰. بره
گوشت بره یکی از منابع اسیدهای چرب امگا ۳ است.

 

 

 ASL ALKJS
AKJSDH KJASHK
 سبسیبسب
سبیسبسیب
 ظشبسبسب
سبسلیل
 سیلیسلسل
سبسبس
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر